spotkania z duchami - Rzym cz. 2

Kiedy słuchałam dziś słowa z Jutrzni i potem usłyszałam to samo czytanie w czasie wieczornej Eucharystii, bardzo mnie ono zadziwiło: Pan Bóg mówi w Księdze Wyjścia, by słuchać głosu anioła, którego posyła przed nami drogą, aby nas nią prowadził i doprowadził do wyznaczonego miejsca. Czyli mam być posłuszna mojemu aniołowi stróżowi !!!
Ba! Nie tylko posłuszna w słuchaniu, ale i wykonywaniu jego poleceń. Za wypełnianie tego polecenia Pan Bóg daje ogromną obietnicę!

Heh! Chyba muszę w końcu zacząć rozmawiać z moim aniołem ;-)

No i trochę o nich z naszego skarbca oraz 4 minuty anielskich wspomnień z Rzymu, a nam wszystkim życzę wytrwałości w posłuszeństwie niebiańskim stróżom:

O gdybyśmy wiedzieli, jakich mamy w nich opiekunów i przyjaciół! Aniołowie czuwają nad nami we dnie i w nocy, od kolebki do grobu,— Aniołom Stróżom, naszym zawdzięczamy mądre i światłe rady, i zbawcze przestrogi. Aniołowie cieszą nas, uczą, z bezdroża cofają, dźwigają w upadkach, od niebezpieczeństwa chronią, szatańskie okowy kruszą, w dobrych przedsięwzięciach krzepią, do Boga stale prowadzą! O jak wielką wdzięczność im winniśmy za te wszystkie oddawane nam usługi!

Duszo droga, nie zapominaj nigdy o twoim Aniele Stróżu i o jego ciągłej przy tobie obecności, nie zapominaj, iż on jest zawsze choć niewidzialnym, jednak rzeczywistym świadkiem wszystkich twoich czynności, że myśli twoje przenika... nie zasmucaj go tedy twoim postępowaniem, nie udaremniaj jego usiłowań. We wszystkich potrzebach udawaj się do Niego, z zaufaniem: w wątpliwościach zasięgaj jego rady, a następnie wysłuchuj głosu, jakim duszy twej będzie przemawiał.

Rada jego nie raz być może, sprzeciwi się skłonnościom twoim... lecz zgodną będzie zawsze z wolą Bożą — idź przeto wiernie za tym głosem, cokolwiek by cię to kosztować miało, a żałować tego nie będziesz. W pokusach błagaj go o ratunek, w grzechu o pomoc do powstania, w dobrych postanowieniach o wytrwałość. Przed każdą podróżą polecaj się jego opiece, a gdy będziesz miała kiedy jaką trudną sprawę do załatwienia, proś Go, aby ci naprzód drogę utorował, aby dobrem natchnieniem usposobił osobę, od której sprawa zależy i aby do niej twoimi ustami przemawiał. Uważaj swego Anioła Stróża za najlepszego i najbliższego przyjaciela, towarzysza, opiekuna, przez Boga ci danego na czas twojej ziemskiej pielgrzymki, i pozostawaj w ustawicznym z nim duchowym stosunku. Wielce cię ta praktyka uświęci.

Cecylia Plater-Zyberkówna, Życie katolickie, s. 536-537.

LITANIA
Do Świętego Anioła Stróża

Kyrie elejson, Chryste elejson, Kyrie elejson.
Chryste usłysz nas, Chryste wysłuchaj nas.
Ojcze z nieba Boże, zmiłuj się nad nami.
Synu Odkupicielu świata Boże, zmiłuj się nad nami.
Duchu Święty Boże, zmiłuj się nad nami.
Święta Trójco jedyny Boże, zmiłuj się nad nami.
Święta Maryjo, Królowo Aniołów, módl się za nami.
Aniele z nieba, Stróżu mój,
Aniele z nieba, cierpliwy Nauczycielu mój,
Aniele z nieba, Mądry doradco mój,
Aniele z nieba, żarliwy Opiekunie mój,
Aniele z nieba nieomylny Przewodniku mój,
Aniele z nieba, troskliwy Pocieszycielu mój,
Aniele z nieba, niezmienny Przyjacielu mój,
Aniele z nieba, Orędowniku mój,
Aniele z nieba, w rzeczach niebieskich Mistrzu mój,
Aniele z nieba, we wszystkich przygodach ratunku mój,
Aniele z nieba, świadku wszystkich uczynków moich,
Aniele z nieba, nieustannie czuwający na straży mojej,
Aniele z nieba, wspierający mię w przedsięwzięciach moich,
Aniele z nieba, na ręku mię swoim noszący,
Aniele z nieba, na wszystkich drogach moich mną kierujący,
Aniele z nieba, wszystkim krokom moim przodujący,
Aniele z nieba, pilnie mię od wrogów strzegący
Aniele z nieba, bezustannie mię od niebezpieczeństwa chroniący, módl się za nami.
Aniele z nieba, ciemności moje rozpraszający, módl się za nami.
Aniele z nieba, umysł mój oświecający, módl się za nami.
Aniele z nieba, serce moje zagrzewający, módl się za nami.
Aniele z nieba, duszę moją do Tronu Boga podnoszący, módl się za nami.
Baranku Boży ...,
V. Módlcie się za nami święci Aniołowie Stróżowie,
R. Abyśmy się stali godnymi obietnic Chrystusa Pana.

Módlmy się:
Boże, któryś nam na drodze niebezpiecznej życia tego, Aniołów Twoich na obrońców i przewodników przeznaczyć raczył, daj, prosimy, abyśmy ich natchnieniom będąc zawsze powolnymi, z drogi wiodącej do wiecznej szczęśliwości nie zbłądzili i od wszelkich niebezpieczeństw ochronieni byli. Przez Pana naszego Jezusa Chrystusa. Amen.

Cecylia Plater-Zyberkówna, Życie katolickie, s. 537-539.



Modlitwa codzienna św. Alojzego do Anioła Stróża

Miły Bogu Aniele, który mnie w świętą Twoją opiekę oddanego od początku życia mego bronisz, oświecasz, rządzisz: ja Ciebie, jako Patrona mego czczę i kocham, Twojej opiece cały się oddaję, pokornie Cię prosząc: abyś mnie lubo niewdzięcznego i przeciw natchnieniom Twoim wykraczającego, nie opuszczał; lecz abyś mnie błądzącego łaskawie poprawiał, nieumiejętnego nauczał, upadającego podźwignął, strapionego cieszył, w niebezpieczeństwach zostającego ratował i do wiecznej w niebie szczęśliwości doprowadził. Amen.

Cecylia Plater-Zyberkówna, Życie katolickie, s. 540.


Modlitwa do Anioła Stróża

Pozdrawiam Cię przez najsłodsze Serce Jezusa, św. Aniele Boży, Stróżu mój wierny, któremu dobroć Boska mnie poruczyła. O, jak wiele jestem Tobie winien, że mi tak niegodnemu przez tyle lat tak wiernie usługujesz, i zdrowia duszy i ciała strzeżesz!
Polecam się dzisiaj Twojej opiece, aby zły duch mnie nie opanował, i abym w łasce Bożej aż do ostatniego tchu wytrwał statecznie i z Tobą w niebie Pana naszego chwalił na wieki. Amen.
Aniele Boży, Stróżu mój, mnie Tobie z ojcowskiej łaskawości poleconego oświecaj, zachowaj, strzeż i broń. Amen.

(Brewiarzyk tercjarski z 1922r., s. 298-299)