"Z nich zaś największa jest MIŁOŚĆ"


Jak kochać Pana Boga? - wpisałam pytanie do przeglądarki internetowej i ku mojemu zdumieniu znalazłam ponad 3,5 miliona odpowiedzi. Zdumienie moje było dwojakie, bo po pierwsze - nie sądziłam, że ludzie szukają w sieci odpowiedzi na tak duchowe pytanie, a po drugie - że tych odpowiedzi jest tak wiele. Skoro są potrzeby to posłanniczki nie będą gorsze i też coś dorzucą do internetowego koszyczka;


„Miara cierpień Chrystusa (...) jest miarą Jego ku nam miłości. I my nie inaczej dowodzimy Panu naszemu, że Go kochamy, tylko miarą zaparcia, miarą cierpienia czegoś dla Jego miłości. Dowodem miłości Pana Boga nie są modlitwy, egzaltacje, uczucia, rozczulanie się, ale miarą tej miłości jest poświęcenie się, zaparcie, a przede wszystkim oddanie własnej woli pod rozporządzenie Pana z tą wiarą, że On sam nami rządzi. Dowodem miłości naszej dla Boga jest nasze poświęcenie się dla bliźnich, aby ich zbliżyć do Boga, aby ich nauczyć Go kochać, a tym samym dopomóc do ich zbawienia”.
Matka Józefa Chudzyńska

foto: http://ilmiobloginunozaino.blogspot.com