Andrzej i nadzieja


Na krzyż mnie, na mękę wleką:

błogosławię me oprawce,

radują łzy krwawe, co cieką,

łzy ciekące, ze krwią pomieszane.

O, krzyżu, szaleństwo krzyżowe,

o Wesele, Wesele, Radości!

Pragnąłem cię ściskać z miłości -

otożeś mi teraz przyznany,

jużem do cię ślubem przykowany,

już serce przyjąć gotowe...

Stanisław Wyspiański, z Legionu

Św. Andrzej, Apostoł (+ ok. 70).

Andreas (gr) - męski, mężny, dzielny, odważny

Gdy Jezus przechodził obok Jeziora Galilejskiego, ujrzał dwóch braci, Szymona, zwanego Piotrem, i brata jego Andrzeja, jak zarzucali sieć w jezioro; byli bowiem rybakami.
I rzekł do nich: „Pójdźcie za Mną, a uczynię was rybakami ludzi”.
Oni natychmiast zostawili sieci i poszli za Nim.
A gdy poszedł stamtąd dalej, ujrzał innych dwóch braci, Jakuba, syna Zebedeusza, i brata jego Jana, jak z ojcem swym Zebedeuszem naprawiali w łodzi swe sieci. Ich też powołał.
A oni natychmiast zostawili łódź i ojca i poszli za Nim.
(Mt 4,18-22)

I kilka refleksji w papieskim tonie :-) Dziś bowiem Papież Benedykt XVI wydał nową encyklikę!!!

"SPE SALVI"

Wprowadzenie :.
Wiara jest nadzieją :.
Pojmowanie nadziei opartej na wierze w Nowym Testamencie i w pierwotnym Kościele :.
Czym jest życie wieczne? :.
Czy nadzieja chrześcijańska jest indywidualistyczna? :.
Przemiana chrześcijańskiej wiary-nadziei w czasach nowożytnych :.
Prawdziwe oblicze chrześcijańskiej nadziei :.

«Miejsca» uczenia się nadziei i ćwiczenia w niej :.
I. Modlitwa jako szkoła nadziei :.
II. Działanie i cierpienie jako miejsca uczenia się nadziei :.
III. Sąd Ostateczny jako miejsce uczenia się i wprawiania w nadziei :.

Maryja, gwiazda nadziei :.

całość tekstu tutaj.

A przy okazji znalazłam ciekawy filmik o Janie Pawle II - polecam:






„Jestem Twoja. Odciśnij na moim życiu i duszy cierpienia swojego Serca. (…) Jestem gotowa czekać na Ciebie całą wieczność”

(Matka Teresa z Kalkuty)